Benjamin Toniutti poprowadzi grę jastrzębian

O transferze Banjamina Toniuttiego do Jastrzębskiego Węgla mówiło się jeszcze w trakcie minionego sezonu, lecz dopiero dziś włodarze klubu ze Śląska oficjalnie potwierdzili ten transfer. Francuz związał się z drużyną dwuletnim kontraktem, z możliwością przedłużenia o kolejne dwa sezony.

PlusLiga miejscem do rozwoju

Benjamin Toniutti po serii brązowych medali wywalczonych z francuskim Argo de Sete zdecydował
się opuścić rodzimą ligę i w kolejnych latach zbierał doświadczenie we włoskiej Rawennie, rosyjskim
Zenicie Kazań oraz niemieckim VfB Friedrischafen, z którym na zakończenie sezonu 2014/2015
wywalczył mistrzostwo Niemiec. Kolejnym kierunkiem, jaki obrał Benjamin Toniutti, była Polska, a jego
wybór padł na Grupę Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. Na Opolszczyźnie rozgrywający spędził sześć
sezonów, grając w zespole pierwsze skrzypce. Razem z zespołem z Kędzierzyna-Koźla wywalczył trzy złote medale Mistrzostw Polski, dwa wicemistrzostwa kraju oraz dwa Superpuchary i Puchary Polski. Po
zakończeniu sezonu 2020/2021 Benjamin Toniutti zdecydował się jednak na zmianę klubu, jednak w
dalszym ciągu pozostanie w PlusLidze. W kolejnej edycji rozgrywek PlusLigi pokieruje
grą Jastrzębskiego Węgla. „Prawdę powiedziawszy, była to dla mnie trudna decyzja. Jastrzębski Węgiel zwrócił się do mnie i robił wszystko, by mnie pozyskać. Kiedy Klub pokazuje Ci, jak bardzo zależy mu na Tobie, musisz poważnie brać pod uwagę jego ofertę. Uznałem, że może to być dla mnie czas na nowe wyzwanie. W jakiejś mierze zapisałem się w historii kędzierzyńskiego klubu i chciałbym dokonać tego samego w Jastrzębskim Węglu. I to jest właśnie to nowe wyzwanie” – mówi Benjamin Toniutti. Wielokrotny reprezentant Francji z klubem z Jastrzębia-Zdroju związał się dwuletnim kontraktem, który zawiera możliwość przedłużenia umowy do 2025 roku. „Nie jestem typem zawodnika, który przychodzi do klubu na rok, by sprawdzić, jak to jest. Podoba mi projekt rozpisany na dłuższy czas. Wiem, że większość kolegów z drużyny też związało się z klubem dłuższymi umowami. Dla mnie ważne jest zbudowanie nowej drużyny i napisanie z tym zespołem pewnego rozdziału w historii Klubu. Dlatego mój kontrakt będzie obowiązywać na dwa najbliższe sezony z możliwością przedłużenia go o trzeci, a być może także i o czwarty sezon. Jest to dla mnie nowa przygoda, podczas której mam nadzieję coś osiągnąć i będzie to coś wielkiego” – dodaje rozgrywający

Sezon 2020/2021 jastrzębianie zakończyli z mistrzostwem Polski, co jest dla klubu dużym sukcesem. Tuż po zakończeniu rozgrywek w zespole doszło jednak do szeregu zmian kadrowych, wśród których główną jest właśnie roszada na pozycji rozgrywającego. Toniutti to kolejny Francuz, który zdecydował się dołączyć do Jastrzębskiego Węgla, wcześniej klub informował o podpisaniu kontraktu przez Stéphena Boyera. 

Źródło: jastrzebskiwegiel.pl/opracowanie własne